Een gids voor de vaak Gebruikte Termijnen van de Pook

De immense populariteit van Pook, zij het op televisie of online, heeft de aandacht van zelfs toevallige gamers aangetrokken. Maar sommige nieuwe spelers kunnen door de massa termijnen en definities worden overweldigd die in het spel en zijn vele varianten worden gebruikt.

Deze gids van de termijnen van de Pook moet niet uitgebreid noch uitvoerig zijn; het is slechts bedoeld een overzicht van de het vaakst gebruikte termijnen in Pook te zijn. Door de volgende terminologie te leren zal de nieuwe speler het jargon kunnen begrijpen dat in de artikelen van de Pook wordt gebruikt.

Ante: dit is het aanvankelijke bedrag elke speler aan het begin van het spel geeft. Het totale bedrag compenseert het aanvankelijke pottengeld.

Het wedden om: het wedden om de werken op verschillende manieren, afhankelijk van het spel. Als de handen omhoog zijn, begint de speler met de hoogste hand het wedden. In andere varianten begint met de laagste hand de ronde, en in verdere rondes met het hoogst. Als de handen zijn onderaan (kaartgezicht neer) de het wedden opbrengst van de speler links van de handelaar dan beweegt zich met de wijzers van de klok mee in de volgende ronde.

Bluff: aan bluff middelen te roepen, alhoewel uw hand zwak is. Het idee achter het bluffing is dat de andere spelers zullen denken dat uw hand u wil zo sterk is de staken opheffen. Als niemand uw weddenschap aanpast, wint u, alhoewel uw hand het zwakst zou kunnen zijn.

Vraag: om een pook binnen te roepen betekent het spel om de weddenschap aan te passen die door de andere speler wordt gemaakt. Als de vraag niet wordt aangepast, wint de speler.

Hoog/Laag: wanneer u over de term „hoog/lage spelen“ komt het betekent dat het hoogst en laagst het spel verdeelt het pottengeld indient. Het is niettemin mogelijk, door wilde kaarten (kaarten de waarvan waarde door de spelerholding het) wordt bepaald te gebruiken om alles te winnen. Dit werkt slechts als de speler zijn bedoelingen voor beide hoge/lage eerste bekendmaakt.

Rang: verwijst naar de waarden van een kaart. In Pook zijn 2 laagst, Aas het hoogst. Één Paar (2 kaarten zelfde rang); Twee Paren (2 kaarten zelfde rang, plus twee meer van een andere); Drie van een Soort (3 kaarten, zelfde rang); Rechtstreeks (de speler heeft vijf kaarten opeenvolgend van het zelfde kostuum); Vloed (5 kaarten, zelfde kostuum); Volledig Huis (een Paar en Drie van een Soort).

De hoogste mogelijke combinaties zijn Vier van een Soort (4 kaarten, zelfde rang), Rechtstreeks Vloed (5 kaarten, zelfde kostuum de één na de ander), Koninklijke Vloed (10-j-q-k-a, zelfde kostuum). Als de veelvoudige dekken of de vervangingen worden gebruikt, zijn Vijf van een Soort (5 kaarten, zelfde rang) het hoogste verkrijgbaar rangschikken.

De krachtmeting: dit komt aan het eind van het spel voor, waardoor de remaiing spelers hun handen openbaren om de winnaar te bepalen.

Hier zijn andere gemeenschappelijke termijnen van de Pook u over zult komen: „het vouwen“ verwijst naar een speler die zich beslist terug te trekken eerder dan om een geroepen weddenschap aan te passen; „de gatenkaarten“ zijn het gezicht onderaan kaarten; de „hark“ is de termijn die wordt gebruikt om naar de commissie van casino in een spel van de Pook te verwijzen. In de varianten van de Pook zoals de Greep Em van Texas zijn er „blinde weddenschappen“. Dit zijn gedwongen spelerweddenschappen (gewoonlijk twee, met de staken die met elke ronde stijgen) omdat in de Greep 'Em van Texas er geen antes zijn.

Door met het jargon van de Pook vertrouwd te maken, zult u het spel kunnen beter begrijpen. Het zal u ook helpen van de uiteinden en de gidsen steek houden u op het Web zult zien aangezien u uw speelvaardigheden verbetert.

Close